Ben je op zoek naar iemand die voor jou een whitepaper kan schrijven? Dan heb je die bij deze gevonden. Ik heb veel ervaring met het opstellen van whitepapers en ik ben goed in het vertalen van technische kennis en kunde van je organisatie naar de betekenis en waarde voor de klant. Daarnaast zorg ik voor een begrijpelijk verhaal omdat ik je kan voorzien van het frisse perspectief van een buitenstaander.
Wat kun je met een whitepaper?
Een whitepaper biedt de optie om je kennis te delen met geïnteresseerden en je tegelijk daar contactgegevens van krijgt. Tenminste, als je het proces van downloaden zo inricht. Je kunt ervoor kiezen om een whitepaper beschikbaar te stellen als iemand zijn e-mailadres invult, of zijn telefoonnummer. Maar er zijn ook bedrijven die hun whitepapers gewoon vrij beschikbaar stellen zonder eerst gegevens achter te moeten laten. Dat doen ze omdat ze geloven dat hun whitepapers zo goed zijn dat echt geïnteresseerden toch wel contact zullen opnemen. Het een is niet beter dan het ander, doe vooral wat er bij jouw organisatie past.
Je kunt een whitepaper op verschillende plekken en momenten inzetten. Bijvoorbeeld op een speciale landingspagina waarop je gevonden wordt met een zoekwoord dat aansluit bij de inhoud van je whitepaper. Maar ook tijdens een campagne of beurs kan dit een goede manier zijn om meer binding te hebben met potentiële klanten.
Schrijfproces
Hoe gaat dat dan in zijn werk, een whitepaper uitbesteden aan een freelance schrijver? Eerst hebben we contact om erachter te komen wat een goed afgebakend onderwerp is om kennis over te delen. Ook bespreken we de gewenste lengte van het document en hoe het opgeleverd wordt. Daarnaast brengen we in kaart wie binnen de organisatie ik zou mogen spreken om de kennis op te halen. Afhankelijk van je voorkeur kom ik hiervoor bij je langs, bellen we of hebben we een online meeting. Daarna krijg je van mij een urenindicatie en prijsopgave.
Dan ga ik van start. Ik gebruik bestaande informatie die je me aanlevert, spreek collega’s van je organisatie, breng de doelgroep (je lezers/potentiële klanten) in kaart en schrijf een eerste versie. Die krijg je te zien en daar mag je me ongezouten feedback op geven. Daarna schrijf ik een tweede versie. Zo zorgen we ervoor dat de doelgroep een passende whitepaper krijgt en jij tevreden bent over de inhoud.
Liever redigeren?
Heb je al een whitepaper klaarliggen maar moet het verhaal wat korter of scherper? Of ben je benieuwd of je boodschap goed overkomt? Ook dat kan ik voor je oppakken.
Interesse?
Heb je interesse om je whitepaper door mij te laten schrijven? Of wil je graag een offerte? Neem dan contact met me op: info@bridgetj.nl of 06 – 438 63 279.